Trip van Swellendam naar Cape Town CPT & HoutBay - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Fabian Swaay - WaarBenJij.nu Trip van Swellendam naar Cape Town CPT & HoutBay - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Fabian Swaay - WaarBenJij.nu

Trip van Swellendam naar Cape Town CPT & HoutBay

Door: Fabian van Swaay

Blijf op de hoogte en volg Fabian

04 December 2015 | Zuid-Afrika, Hout Bay

Vrijdag 4 december

4:45 uur de Translux bus arriveerde 45 min eerder dan gepland. Gelukkig kwam de bus en ik te gelijk bij de halte aan. Vol met slapende mensen vertrok de bus naar CPT. 8:30 de extra grote cappuccino en een ontbijt is besteld op een terrasje bij V&A WaterFront. Wat gewinkeld en door de Food & Art hal rond gelopen. Rond het middag uur ben ik maar opzoek gegaan naar een verkoop punt voor een buskaart, na het nodige rondvragen en rond dwalen eindelijk gevonden en de kaart gekocht en wat denk je is die bus net vertrokken. Zo doende kwam ik aan de praat met een wat oudere dame die ook de bus 104 naar Queens Beach moest hebben. De dame had een hangen oog, daar keek ik op zich niet van op tot dat ze vertelde dat ze de tekst niet kon lezen van de bus tijden omdat haar halve gezicht net was volgespoten met Botox en een beetje extra bij dat oog. Ik kon amper mijn lachen inhouden dus ging er maar niet te ver op in. Zelf moest ze er wel om lachen maar dat deed er wel erg zeer in het gezicht. Ik kon mijn lachen nu echt niet meer in houden. 40 min later de bus is er eindelijk, na een lange tour door het centrum en langs de kust overgestapt op bus 108 naar HoutBay.

Eenmaal het adres van AAA Travel en mijn klasgenoot Twan gevonden die daar stage loopt. Hij was nog aan het werk dus ik kon in zijn appartement op het dakterras aan het zwembad ontspannen na zon lange rijs. Bij AAA Travel houden ze iedere vrijdag een borrel en ook ik was daar voor uitgenodigd en heb enkele van zijn collega’s ontmoet. Na de borrel zijn we met ons 4re , zijn huisgenootje en haar vriend die ook op bezoek is zijn we aan het strand wezen eten bij "Junce", dat was erg lekker en gezellig. Daar heb ik een aantal van Twan zijn Afrikaanse vrienden ontmoet waar we later die avond nog wat mee zijn wezen drinken bij Workshop cafe. Na mate de avond vorderde kwamen er steeds meer luitjes bij.
Ontzettend leuk eerste dag in CPT & HoutBay.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fabian

selfy on Table mountain

Actief sinds 25 Aug. 2015
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 6160

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 08 Februari 2016

On tour in South Africa

Landen bezocht: