Swellendam naar Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Fabian Swaay - WaarBenJij.nu Swellendam naar Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Fabian Swaay - WaarBenJij.nu

Swellendam naar Knysna

Door: Fabian

Blijf op de hoogte en volg Fabian

01 September 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

1 Sept. 2015

Vanochtend hebben we eerst een plan gemaakt en een aantal adressen opgezocht voor onze trip naar Knysna.

Het rot weer doorstaan en in Knysna gearriveerd hebben we eerst de hostel adressen bezocht om van een plekje verzekerd te zijn. Bij het eerste adres waar onze voorkeur naar uit ging zag er wat vreemd uit dus zijn maar door gereden naar de nummer twee op ons lijstje, dit was een soort Pippi Langkous huis, maar schoon en de bedden waren prima dus dat is het belangrijkste.

Op aanraden van Jacky de dame die ons ontving in de Pipie lodge zijn we naar het informatie loket gegaan voor wat activiteiten in Knysna bij regen. Daar was het twee drukken op de knop en we kregen een kopietje van een overzicht "Knysna by rain what to do"
Grappig was wel dat 1/3 van dit lijstje als nog buiten activiteiten waren. We zijn naar het Knysna Elephant park gegaan leuk met een poncho aan op de wage achter de trekken en opzoek naar de olifanten familie. Door de hevige regenval stonden we met onze schoenen in het water mengsel van modder en olifanten poep.

Leuk was het zeker want we konden ze voeren. De olifanten zijn allemaal wees of in gevangenschap geboren dus de rangers konden goed met ze overweg en corrigeren als dat nodig was. Heb zelfs zij aan zij gestaan met een van de olifanten en kunnen aanraken. De ranger lied ons zien hoe gevoelig de haren van de olifant is, je hoeft het maar iets aan te raken en hij reageert er direct op.

Deze olifanten zijn allemaal wees zoals ik al vertelde, ze zijn gered uit circussen, privé bezit of wilde situaties die ondragelijk waren. Het doel is dat ze hier aansterken en blijven of om in het "wild" uitgezet te kunnen worden. meestal zijn dit wild reservaten hier is toch altijd noch een vorm van controle en zorg voor de dieren.

Na deze voedertijd zijn we naar het winkelcentrum gegaan opzoek naar een bioscoop om droog en warm te kunnen zitten. helaas want de bioscoop bestaat niet meer.

We hebben de dag afgesloten bij de Waterfront van Knysna bij een Italiaans restaurantje.

• 06 September 2015 - 22:00

Ingrid:

Zijn jullie dat met z'n 2tjes met die ponchootjes aan op foto 4.
    Dat die olifanten zo'n afzetting niet platwalzen als er eten te halen is.