Tour van CPT naar Swellendam via kust route - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Fabian Swaay - WaarBenJij.nu Tour van CPT naar Swellendam via kust route - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Fabian Swaay - WaarBenJij.nu

Tour van CPT naar Swellendam via kust route

Door: Fabian

Blijf op de hoogte en volg Fabian

30 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Swellendam

30 Aug. 2015
Vanochtend hebben we het hostel verlaten en de altijd enthousiaste Rene (receptioniste) gedag gezegd. Het was even moeizaam om CPT uit te komen ivm. weg opbrekingen, eenmaal op de N1 ging het prima.

Die kustroute is prachtig en kan ik ook iedereen aanbevelen. Het landschap wisselt zich af van boulevard naar bergpassen en wijn en agrarische valleien. Als je niet zou weten dat je in Zuid Afrika bent waan je je in zuid europa.

We zijn pinguïns wezen spotten bij ...... bay. hier word een optimale omgeving gecreëerd waar de pinguïns goed hun nesten kunnen bouwen. De kustroute zijn we verder gevolgd naar Hermanus waar we bij de KFC wat gegeten hebben.

Op naar Swellendam waar we veel pauzes moesten houden omdat ze regelmatig een weghelft afgesloten hadden.
Joost sloeg de vermoeidheid toe en kon zijn ogen niet meer openhouden ondanks het mooie landschap waar we doorheen reden.

Eenmaal bij De Kloof aangekomen werden we ontvangen door Mevrouw van Mourik, en hebben een relaxte avond gehad voor de haard een potje schaak gespeel en kregen daarna een heerlijke maaltijd aangeboden.
We hebben voor vandaag en morgen een kamer in het hotel. Mits het weer het toelaat staat dinsdag een safari gepland. dus hopen dat het wat mooier weer wordt hier.

Morgen gaan we Swellendam verkennen.

Groeten

• 31 Augustus 2015 - 20:23

Reino Wentzel-Dieperink:

Hallo Fabian,vandaag dit door gekregen van je moeder zodat ik mee kon lezen wat je allemaal mee maakt.
    Wat heb je in die eerste week al veel ondernomen, geweldig zeg! En nu morgen op safari .
    Ik wens je veel plezier en op naar de big 5. Hier vandaag een benauwde dag en nu veel regen.
    groetjes Reino

• 01 September 2015 - 17:57

Ans Pothaar-Willemsen.:

Fabian,ik leef helemaal met je mee,Heerlijk morgen op safari,veel plezier lieverd,
    Op Pa z'n verjaardag,gaan we bij hem eten,dat wordt weer smullen!! OMA ANS.

• 01 September 2015 - 23:42

Thierry:

Hoi Fabian,

Leuk om zo een en ander mee te lezen! Ik krijg weer helemaal zin om er heen te gaan. Geniet van elke dag, de tijd vliegt voorbij.
    En goed proeven van al dat lekkere wild met natuurlijk heel veel wijn.

Groetjes, ook van Chloé.
    Thierry

PS Pinguins waren denk ik op Boulders Beach in False bay?