Dag 5 in CPT - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Fabian Swaay - WaarBenJij.nu Dag 5 in CPT - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Fabian Swaay - WaarBenJij.nu

Dag 5 in CPT

Door: Fabian

Blijf op de hoogte en volg Fabian

29 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

29 Aug. 2015

Vanochtend zijn we begonnen bij V&A Waterfront waar Joost een paar nieuwe schoenen heeft gekocht en ik een zeefdruk van een uitgevouwen wereldbol.

We waren een beetje in dubio over de invulling van onze dag, wordt het Kaap de goede hoop, CPT of Stellenbosch. Het werd het laatste. Na een kopkoffie zijn we wederom met een Uber taxi naar Avis het autoverhuur bedrijf gegaan waar onze bolide klaar stond Hyundai i10.

Voor de eerste keer rijden in een links gestuurde auto in een drukke stad was best even wennen kan ik je vertellen ruzie met de ruitenwisser ipv. de richting aanwijzer je kun het je vast wel voorstellen, maar het wend snel helemaal op de weg naar Stellenbosch. Maar inhaal acties en schakelen blijft een beetje lastig maar daar hebben we wat op gevonden voor in het drukke verkeer. Als ik zeg ja, dan schakelt Joost voor hem is het immers als of hij als bij rijder zelf rijd.

In Stellenbosch centrum hebben we even een stop gehouden bij het BP tank station voor een broodje en iets te drinken plus om de weg te vragen naar een goede wijnboerderij of wine tasting. We zijn doorverwezen naar Spier dat dateert uit 1692 en is een wijnboerderij met hele mooie en bekroonde wijnen. Uiteraard met het oog op het educatieve doeleinde hebben wij voor het meest uitgebreide pakker gekozen R90 ca €8 haha. Nog een plateau met gedroogd vlees, kaas, worst, olijven en het was kompleet. Spier is een best groot gebeuren ze hebben veel meer faciliteiten dan alleen de proeverijen zoals Hotel, conferenties, huwelijken enz.

Na deze lekkere middag zijn we terg gereden naar CPT waar we zijn gestopt bij de parkeerplaats van Lion Mountain halverwege op Signal- Hill en zijn snel omhoog gerend. Niet aan te bevelen trouwens pfff beste klim. Net op tijd want de zon ging al onder, vele mensen komen hier naartoe op de dag dat het volle maan wordt. Je kunt dan een prachtige zonsondergang zien en als die eenmaal onder is zie je achter je de maan opkomen en dan met een prachtig uitzicht. Erg mooi om te zien.

s' avond hebben wij bij een italiaan Mario's ofzo gegeten. Werkelijk nog nooit zo'n slechte pasta carbonara gegeten als hier. Het werd gerund door een mannelijk stel, Later op de avond kwamen we er achter dat dit ook bepaald soort gasten aan terkt als je begrijpt wat ik bedoel. Al met al zaten wij niet lekker in deze vervallen vreemde zaak waar oma met haar schort voor en een oude Italiaanse jeugd liefde zat te eten. Wij hebben nog een dessert genomen omdat we honger hadden, wat er ook niet uitzag, een soort ijs uit een vormpje gekieperd. We zijn toen maar gouw gaan betalen en terug gegaan naar het hostel. Wat kan dat een opluchting zijn. hahaha.

We hebben ons verblijf in CPT één dag verkort en morgen vroeg gaan wij langs de kust route naar Swellendam waar het stageadres ook is.

Fijne dag allemaal en tot de volgende berichtgeving.

JOLO

• 30 Augustus 2015 - 16:36

Carl & Ine Dietrich:

Beste Fabian & Collega,

Wat genieten wij van jullie verhalen en kunnen ons dit allemaal wel een beetje voorstellen.
    Het is allemaal nieuw en spannend en ook de omgeving en alles wat er bij hoort is anders!
    Wij hebben onze vakantie op schiermonnikoog goed doorstaan ondanks de zeer vele en hevige
    regenbuien maar dat betekende ook dat wij zelfs op het strand konden fietsen want dat was
    door de vele regen bijna soms net beton!,
    Verder hebben wij het super gehad en een heel fijn hotel annex brasserie dus wij zijn niets
    tekort gekomen.
    Vandaag weer thuis en gelijk maar weer een fietstocht gemaakt van ca. 25 km.
    Via voorst naar Gorssel ( met het pontje en even bij Wardo aangegaan, die schieten al heel aardig
    op met hun verbouwing en het wordt heel mooi. op de terugweg Epse " aangedaan" doch
    alle vogeltjes waren gevlogen dus nu weer thuis .

Zien met spanning uit naar jullie nieuwe verhalen en groeten en veel succes,

Oma & Opa Dietrich

• 31 Augustus 2015 - 11:28

Ans Pothaar Deventer:

Fabian en vriend.
    Wat fantastisch,allemaal wat jullie zo allemaal meemaken.
    Ik vind het allemaal geweldig....ik ben blij dat ik het gevonden heb,hoeof ik het moet bekijken.Zo zie ik dat jullie erg genieten. Heerlijk,!!

Fabian tot de volgende keer,liefs van oma ans.