Dag 3 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fabian Swaay - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Fabian Swaay - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Fabian

Blijf op de hoogte en volg Fabian

27 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

27 Aug. 2015

Vanochtend was het al vroeg opstaan om uit te vinden of ik kon gaan paragliden vandaag. Afhankelijk van het weer de wind en bewolking of er die dag gevlogen zou worden. Gelukkig kon het en zouden we rond 10 uur terug gebeld worden voor verdere bevestiging en locatie afspraak en de transfer naar Signal Hill, dat is de berg waar vandaag je de vlucht maakt.
In het busje naar boven vertelde Johannes de bedrijfsleider dat hij zo graag een keer naar Nederland wil komen om te zien waar zijn routs vandaan komen, zijn beeld over NL is zoals die van de meeste Sex,Drugs en Rock&Roll we hebben hem maar even uit deze waan geholpen.

Eenmaal boven moest ik een formulier tekenen dat ik mij bewust was van de risico's enz. binnen enkele minuten was dat gepiept en een moment van doorlezen was er niet bij, ik werd al direct in de tuigage gehesen.

Op het moment dat je begint te rennen en je voeten los komen van de grond is fantastisch, je vliegt !!!
Prachtig uitzicht over de hele stad en de kust, je kijk zo ieder straatje in en ziet iedereen onder je rond lopen en opkijken.

Jammergenoeg is de vlucht erg kort aan het einde maakte de piloot noch enkele stunts en voor je het weet sta je weer met beide benen op de grond.

Na deze kick hebben we wat info ingewonnen over de mogelijkheden om een auto te huren om ons voor het weekend en de komende week te verplaatsen richting Swellendam.
De auto gaan we zaterdag ophalen, dat wordt nog wat want iedereen rijd hier aan de linkerkant van de weg.

We hebben onze weg vervolgd naar het winkelcentrum en hebben daar even wat gegeten en zijn met een Uber taxi naar de Tafelberg gegaan. Met de gondel zijn we naar boven gegaan en hebben daar over de top van de Tafelberg rond gelopen en van het adembenemende uitzicht genoten. ondanks de bewolking en sommige mensen er over liepen te klagen vonden wij het juist wel mooi en op een suikerspin lijken waar je omheen liep.

Bij aankomst beneden op het station van de Tafelberg stond een Hop on Hop off bus met deze bussen hebben wij de afgelopen dagen CPT verkend en dachten we stappen gewoon in want ze controleren toch niet. De bus reed 10m en toen begaf de motor het, een boel kabaal maar hij kwam niet van zijn plaats eenmaal de motor uit ging hij ook niet meer aan.
Gelukkig hebben we Uber nog vlak voor de de Taxi ging rijden klopte een ander stel aan en wouden graag met ons mee en deelden de kosten, wij hebben door een speciale actie 150R gratis reizen dus hebben aan deze rit nog verdiend ook.

De avond hebben we afgesloten bij Mama Africa een traditioneel afrikaans restaurant op Long str. Daar heb ik zoete aardappelsoep en mixt grill van krokodil, Springbok, Struisvogel, Kodoo (antiloop) gegeten met traditionele bijgerechten. Supper restaurant, jammer dat de serveerster zo pissig werd over de fooi, dat in haar ogen 10 a 15% van de totaal rekening moest zijn. We hebben gauw 20R boven op de 20R fooi gedaan en zijn weg gegaan. later keken we om en stond ze in de deur opening met een kwaad gezicht. Je kunt iemand immers niet verplichten om fooi te geven dus dit was een hele vreemde situatie.

Voor morgen hebben we nog geen planning dus laten ons verrassen door deze prachtige stad.

• 28 Augustus 2015 - 08:39

Riet:

Hoi Fabi.

Wat een avonturen weer...!!leuk hoor...kom je niet n gevaarlijke wijken.....?..word je zeker wel voor gewaarschuwd. Toch..? Geniet er maar lekker van...volgende week aan het werk..
    Gelukkig wordt het hier van't weekend weer lekker warm 25 Gr..Ha ha..